مقياس أعمال موجهة في مناهج فلسفية معاصرة موجه لطلبةالسنة الثالثة يتعرف من خلالها الطالب على المناهج المعاصرة التي نشطت عقب الحرب العالمية الأولى.

مقياس فلسفة العلوم من خلال العمل الموجه يستطيع الطالب التعرف على أهم الثورات العلمية التي حدثت في القرن العشرين والتعرف على بعض البراديقمات التي وجهت العلم.

مقياس مناهج فلسفية حديثة موجه لطلبة السنة الثالثة فلسفة عامة ، يتعرف فيه الطالب على أهم المناهج الفلسفية الحديثة والتي جاءت نتيجة الوعي المعرفي الذي تبلور في الفترة الحديثة مع أهم الفلاسفة الغربين .

مقياس مناهج فلسفية معاصرة خاص بالسنة الثالثة فلسفة عامة وهو مقياس مهم جدا يتعرف من خلاله الطالب على أهم التيارات في الفلسفية الغربية المعاصرة مع ضرورة التفرقة بين المنهج والمنهجية.


مقياس فلسفة العلوم 1 خاص بطلبة السنة الثالثة فلسفة عامة وهذا المقياس ضروري جدا لطالب الفلسفة وذلك من أجل فهم وتوضيح الفكر النقدي وأهميته في العلم وتاريخه، حيث أدى هذا النقد والتمحبص في مبادئ العلوم وفروضها إلى عدة ثورات علمية في محتلف العلوم. وهذا ما يعالجه هذا المقياس وفق البرنامج المقرر في عرض التكوين .






مقياس الفلسفة واليومي موجه إلى طلبة السنة الثالثة فلسفة عامة ، وهو مقياس يتعلق باليومي والعيش وأزمة التنظير والتعبير والحكم والعواطف.


Welcome to the lectures on English Language for third-year undergraduate students majoring in General Philosophy. In these lectures, we will be exploring the importance of language proficiency in the study of philosophy, and specifically in the context of academic discourse in English.

As you may already know, English is the primary language of academic discourse in philosophy, and it is essential for students to be able to communicate effectively and fluently in English in order to fully engage with philosophical texts and ideas. Therefore, developing a strong command of the English language is crucial for students pursuing a degree in philosophy.

One of the key components of developing language proficiency is the ability to understand and use the appropriate terminology in English. Throughout these lectures, we will be focusing on familiarizing ourselves with the key terminology used in philosophy, and exploring their meanings and usage in the context of academic writing and discussion.

Additionally, we will be discussing the use of language assessment tools, such as proficiency tests and standardized exams, as a means of evaluating and improving our language skills. By the end of these lectures, you will have a deeper understanding of the importance of language proficiency in the study of philosophy, and the tools and techniques necessary to improve your English language skills.